a

Јуче, на Светски дан превенције суицида, НПМ тим посетио је Клинику за психијатрију Клиничког центра Војводине. Посета је била редовна, најављена, по Плану посета за 2019. годину. Тим НПМ-а, поред представника Заштитника грађана, чинили су и представници Покрајинског заштитника грађана, као и лекар – специјалиста психијатрије, представник удружења Међународна мрежа помоћи (International Aid Network – IAN).

Сарадња руководства и запослених Клинике са тимом НПМ-а била је потпуна и конструктивна. Поред материјалних услова смештаја на одељењима за хоспитализацију, процедури пријема, поступању према агитираним пацијентима и другим питањима од значаја за превенцију тортуре, посебна пажња посвећена је положају малолетника и начину на који је организовано пружање психијатријске здравствене заштите овој посебно осетљивој друштвеној групи.

НПМ ће сачинити извештај са препорукама о посети Клиници за психијатрију, чија би имплементација допринела унапређењу положаја психијатријских пацијената и поступању у свему у складу са стандардима у овој области.

Министарство унутрашњих послова доставило је јуче одговор на допис Заштитника грађана од 19. јула 2019. године, у којем обавештава Заштитника грађана да је утврђен пропуст у раду полицијског службеника ПС Савски венац.

Након притужбе грађанина, Заштитник грађана је 19. јула 2019. године покренуо поступак контроле законитости и правилности рада МУП-а. Притужилац Д. С., који тренутно борави у просторијама београдског хотела „Бристол“, у притужби је навео да је 17. јула 2019. године позвао полицију како би обавестио о квару на водоводним инсталацијама на спрату изнад своје собе и о уласку непознатих лица у тај објекат у којем борави, међутим полиција је одбила да изађе на терен.

Пошто је Заштитник грађана затражио изјашњење МУП-а о чињеницама и околностима навода из притужбе, МУП је утврдио да је полицијски службеник, који је разговарао са притужиоцем, пропустио да предузме радње које би довеле до потпуног утврђивања чињеничног стања пријављеног догађаја, да услед одсуства професионалног приступа није поставио кључна питања, чији би одговори омогућили прецизирање даљих активности, при чему није евидентирао догађај у службеним евиденцијама, што је супротно закону.

Због утврђених пропуста у раду полицијског службеника, против њега ће бити покренут дисциплински поступак за учињене тешке повреде службене дужности, наводи се у одговору МУП-а.

b_300_0_16777215_00_images_sjenica_06092019.jpegВршилац дужности помоћника генералног секретара Заштитника грађана Јабланка Табаш рекла је данас да се од оснивања институције Заштитнику грађана обратило 120 Сјеничана, као и да је поднето 90 притужби од којих су све окончане.

Посета Сјеници је дванаеста од тринаест планираних посета коју реализујемо у оквиру кампање „Дан Заштитника грађана“. Број пристиглих притужби из Сјенице је мањи у односу на просечан број притужби из других градова и општина у Србији. Управо смо због тога, истакла је Табаш, данас у Сјеници, како би се грађани информисали о остваривању својих права и охрабрили да упуте притужбе на рад органа јавне власти у ситуацији када сматрају да су им права угрожена.

Јабланка Табаш је разговорала са председником општине Сјеница Хазбом Мујовићем и његовим сарадницима о наставку сарадњу у области заштите људских и мањинских права. Састанак је био прилика и да се са представницима локалне самоуправе говори о притужбама грађана које су тог јутра примили  представници стручне службе Заштитника грађана.

b_300_0_16777215_00_images_sjenica_2.jpegТоком дана, вршиоци дужности помоћника генералног секретара Јабланка Табаш и Драгана Грабовица одржале су састанак са представницима јавних предузећа и невладиног сектора и представиле начин рада Заштитника грађана у области заштите људских и мањинских права.

b_300_0_16777215_00_images_20190905NP1.jpegЗаштитник грађана Зоран Пашалић изјавио је данас да су за десет година постојања ове институције имали 352 притужбе грађана из Новог Пазара, што је веома мали број у односу на остали део Србије. Он је у оквиру кампање „Дан Заштитника грађана“ у Новом Пазару након састанка са градоначелником рекао да њихове притужбе нису специфичне и да се највише жале на имовинско правне односе, социјална и економска питања.

b_300_0_16777215_00_images_20190905NP2.jpeg„Ово је прилика да позовем грађане Новог Пазара и ове регије да се обрате Заштитнику грађана писаним или електронским путем, а ми смо надлежни за све случајеве осим судова и правосуђа. Уколико ми нисмо надлежни за неки случај, онда ћемо грађане правовремено, брзо и ефикасно упутити на онај орган ко јесте, и пратити рад те институције по притужби грађана“, рекао је Пашалић.

Он је додао да највише притужби грађана имају из градова који гравитирају Београду, јер су им информације доступније.

b_300_0_16777215_00_images_20190905NP3.jpeg„Даћу вам пример да у Новом Пазару и околини имате најмање пет школа поред магистралних путева, сваки грађанин ће доћи у општину и жалити се на то, јер је то проблем републичког значаја. На овом примеру желим да вам покажем шта је суштина нашег доласка овде, а то је да примимо притужбе и да их са локалном самоуправом решимо, али да и оне проблеме који излазе из ингеренције поставимо као теме“, рекао је заштитник грађана.

Он је истакао да је ова кампања показала да је потпуно другачије када људима „дођете на ноге“, када чујете живу реч и да је то неупоредиво са било којим разговором преко скајпа или другог електронског уређаја.

Такође је додао да ће ускоро у овом граду организовати јавну трибину на којој ће грађанима објаснити функцију и овлашћења институције Заштитника грађана.

Градоначелник Новог Пазара Нихат Бишевац рекао је да је заштитника грађана упознао са проблемима грађана и о сарадњи локалних и републичких институција.

b_300_0_16777215_00_images_20190905NP4.jpeg„Разговарали смо и о националној заступљености грађана у одређеним републичким институцијама. Наш циљ је да Градска управа са Заштитником грађана проблеме грађана сагледава и решава у складу са законом гарантованим правима“, рекао је Нихат Бишевац.

Заштитник грађана је у току посете Новом Пазару данас разговарао и са представницима невладиног сектора из тог града.

Републички омбудсман у оквиру акције „Дани омбудсмана“ обилази 13 локалних самоуправа. Посете се реализују у оквиру пројекта Повећање доступности Заштитника грађана грађанима који живе у унутрашњости Србије. Пројекат спроводи Заштитник грађана Републике Србије уз финансијску подршку амбасаде Републике Бугарске у Србији.

Заштитник грађана Зоран Пашалић оценио је данас у Новом Пазару да је положај националних мањина у Србији добар када су у питању закони, али да некада за решење појединих проблема треба више времена.

b_300_0_16777215_00_images_20190904Nacsav.jpegОн је приликом трећег кварталног састанка с председницима националних савета националних мањина рекао да се мањине у Србији највише жале на законска права употребе матерњег језика, писма и образовања.

„Знате да смо исправили проблем око уписивања држављанства у путне исправе за представнике националних мањина. Када нам се представници мањина пожале, ми том проблему приступамо крајње озбиљно и у највећем броју случајева га решимо“, рекао је Зоран Пашалић.

Председница Бошњачког националног вијећа (БНВ) Јасмина Цурић рекла је да ће, као домаћин скупа, Пашалићу указати на бројне нагомилане нерешене проблеме Бошњака.

Заштитник грађана Зоран Пашалић разговарао је данас са државним секретаром и секретаром Министарства одбране, Бојаном Јоцићем и Зораном Лазићем, као и са представницима Удружења војних бескућника и станара хотела Бристол, Владом Ђукићем и Миодрагом Куљанином, о егзистенцијалним проблемима који тиште станаре хотела Бристол.

Недопустиво је да станари хотела Бристол немају струју и да живе у условима непримереним данашњици. Тражим да се питање снабдевања електричном енергијом у хотелу Бристол најхитније реши, нагласио је Пашалић и додао да ће Заштитник грађана пратити поступање Министарства одбране по препорукама које су овом државном органу упућене крајем јула ове године.

Данашњи састанак први је у низу планираних састанака са представницима Министарства одбране, Удружења војних бескућника и станара хотела Бристол, који је одржан на иницијативу Заштитника грађана. Циљ састанака је да покрене дијалог две стране о најважнијим проблемима станара хотела Бристол и обезбеди достојанствене услов за живот.

Страна 6 од 414