a

Заштитник грађана је по сопственој иницијативи после сазнања да је старијем брачном пару ускраћена услуга геронто-домаћица јер је један од супружника заражен корона вирусом и да имају лекова и хране за још неколико дана, покренуо хитан поступак контроле правилности и законитости рада Градског завода за јавно здравље Београд и Геронтолошког центра Београд.

Заштитник грађана је упознат са проблемима са којима се суочава брачни пар из Београда који су корисници Службе „Помоћ у кући“ Геронтолошког центра Београд након што је један од њих позитиван на корона вирус.

У телефонском разговору са координатором Службе „Помоћ у кући“ Геронтолошког центра Београд 30. новембра 2020. године Заштитник грађана је упознат да је тај центар упутио упит Градском заводу за јавно здравље Београд о начину пружања услуге у новонасталој ситуацији у конкретном случају, односно да ли геронто-домаћице овим супружницима могу да пруже помоћ у набавци хране и лекова.

Како је Заштитник грађана обавештен том приликом, као и приликом телефонског разговора 1. децембра 2020. године, одговор Градског завода за јавно здравље Београд није примљен.

Заштитник грађана због тога тражи од ове две градске установе да га у што хитнијем року, уз достављање релевантне документације, обавесте о свим чињеницама и околностима, као и о предузетим активностима. Од Градског завода за јавно здравље Београд Заштитник грађана посебно тражи обавештење да ли је упутио одговор Геронтолошком центру Београд, те уколико то није случај да га обавести о разлозима за то.

Од ове две установе, Заштитник грађана тражи и обавештење на који начин је организовано пружање услуга корисницима Геронтолошког центра Београд у ситуацијама када су корисници или чланови њиховог домаћинства позитивни на корона вирус или се налазе у самоизолацији, као и на који начин је у тим ситуацијама организовано пружање услуга геронто-домаћица.