a

Измене и допуне Закона о Заштитнику грађана имају за циљ добијања више ингеренција и решавање проблема грађана и у оним областима у којима до сада ова институција није имала надлежност, изјавио је заштитник грађана Зоран Пашалић у разговору са Јаном Принсом, представником Омбудсмана Холандије. Такође, како је додао, не мање важан за институцију Заштитника грађана је рад НПМ-а (Националног механизма за превенцију тортуре) који је након недавне систематизације кадровски ојачан, како би се осим посета затворима и притворима, обилазиле и установе социјалне заштите и психијатријске клинике, којима до сада није посвећена пажња у довољној мери.

b_300_0_16777215_00_images_20190718_Jan1.jpegУ кампањама „Отворена врата“ Заштитника грађана у Београду и „Дани омбудсмана“ у унутрашњости, у току прошле године састао сам се са скоро две хиљаде грађана у Београду, изјавио је Пашалић. Грађани су се најчешће притуживали на рад локалне самоуправе и жалили на ефикасност судске управе. Пракса пријема грађана показала се као веома добра а у складу са својим надлежностима разговарао сам са представницима државних органа и локалних самоуправа на чије пропусте су се грађани притуживали, навео је Пашалић. Непосредан контакт са грађанима је најефикаснији начин упознавања са надлежностима и овлашћењимаЗаштитника грађана на чему треба радити и у будућем периоду. На крају састанка договорени су облици даље сарадње кроз размену мишљења и искустава две институције.

У току претходног дана Јан Принс је разговарао са представницима стручне службе Заштитника грађана који су га информисали о начину рада. Драгана Грабовица, помоћница генералног секретара Заштитника грађана у Сектору за пријем грађана, упознала је представника Омбудсмана Холандије са организационом структуром и процесом рада, тријажом и селекцијом притужби који се одвијају у оквиру сектора којим руководи. b_300_0_16777215_00_images_20190718_Jan5.jpegПомоћнице генералног секретара, Тања Длеск и Наташа Јовић, навеле су предности у раду мање формалног начина комуникације, као што састанци, надзори, имејл комуникација и телефонска комуникација, који се користи више година. Шефица кабинета Марија Подунавац је представила неке од кључних резултата сектора за притужбе, као што су посебни извештаји и истраживања.

b_300_0_16777215_00_images_20190718_Jan2.jpegПредставници Одељења за хитно поступање, Слободан Симић и Марко Младеновић информисали су госта о начину рада Одељења и о оним специфичним случајевима код којих општи интерес захтева хитан поступак, односно не трпи одлагање. Јан Принс se састао и са представницима Националног механизма за превенцију тортуре који су га упознали са оснивањем НПМ-а у Србији, са његовом надлежношћу, начином и делокругом рада, а затим су заједно са њим посетили Дом за лица ометена у развоју „Срце у јабуци“ у месту Јабука, надомак Панчева.