Значајни проблеми у остваривању права грађана у Србији постоје и на локалном нивоу, а институција Заштитника грађана, поред тога што надзире рад локалних органа власти када примењују републичке прописе, јесте и ослонац за невладине организације у њиховим настојањима да повећају одговорност власти, истакао је републички омбудсман Саша Јанковић на састанку са представницима 18 невладиних организација из градова и општина широм Србије, 1. јуна ове године.
Истовремено, обраћањем омбудсману и указивањем на системске недостатке у раду и кршења права грађана од стране локалних органа власти, невладин сектор у великој мери може да допринесе практичном унапређењу остваривања права грађана, истакао је републички омбудсман.
Посета представника 18 невладиних организација из Србије Заштитнику грађана била је саставни део пројекта „Имам право да знам“, који је покренуо Европски покрет у Србији у сарадњи са Правницима за демократију и уз подршку Националне задужбине за демократију.
Циљ пројекта је да се представници организација цивилног друштва у 18 општина широм Србије обуче за праћење рада носилаца јавних функција у својим локалним срединама. Учесници обуке посетили су републичког омбудсмана са циљем да се упознају са радом и надлежностима Заштитника грађана, као и да успоставе ближу сарадњу са том независном државном институцијом.
Хомофобија је уперена не само против хомосексуалних људи, већ је то проблем свих нас. Када се неко у нашем друштву због свог личног својства осећа угрожено и небезбедно, нико од нас није до краја слободан. Зато инсистирање на једнаким правима и борба против дискриминације по сваком основу, па и по основу сексуалне орјентације, не угрожавају нашу слободу већ је допуњују.
Лезбејке, хомосексуалци, бисексуалне и трансродне особе (ЛГБТ) често су жртве мржње и отворене дискриминације. Због раширених предрасуда лако се стварају и прихватају неистине о њима и ствара зачаран круг хомофобије.
С обзиром на Уставом и Законом одређену улогу омбудсмана да контролише рад органа управе у циљу његовог унапређења ради потпунијег, правилнијег, ефикаснијег и законитијег остваривања права грађана и имајући у виду да је Заштитник грађана већ дао јавну препоруку Влади Републике Србије, Министарству економије и регионалног развоја и Министарству правде чије спровођење би требало да предупреди нове сличне грешке у раду сваког органа управе, а чиме се остварује основни циљ деловања овог органа, Заштитник грађана не налази за потребно да води нове поступке којима се изнова утврђује оно што је већ утврђено и неспорно – да је у прошлости било неправилног понашања органа извршне власти у комуникацији са судском влашћу, на штету права грађана.