a

b_300_0_16777215_00_images_2020_Foto_Zoran_Paali.jpegЗаштитник грађана је прва институција којој би се грађани Србије обратили у случају да им је повређено неко људско право, резултат је истраживања јавног мњења под називом „Људска права у очима грађана и грађанки Србије“ које је урађено у новембру 2020. године.

Чак 26,4 одсто грађана Србије у 2020. години je навело да би се прво обратили Заштитнику грађана у случају повреде неког људског права, што представља пораст од седам одсто у односу на резултат из прошле године, показује истраживање које су урадили Тим Уједињених нација за људска права у Србији, невладина организација Београдски центар за људска права и агенција Ипсос.

„Веома ми је драго што су грађани препознали истинску намеру и вољу Заштитника грађана да буде ослонац и подршка грађанима који не могу да остваре своја права код надлежних државних органа. О томе сведочи и вишеструко повећан број обраћања грађана овој институцији током 2020. године“, изјавио је Заштитник грађана Зоран Пашалић.

Због целе ситуације са пандемијом Институција Заштитника грађана ове године имала је неколико пута више посла него претходних година због чега смо реорганизовали начин рада наших стручних служби, увећали број поступака покренутих по сопственој иницијативи и појачали надзор над остваривањем права грађана, изјавио је Пашалић.

Заштитник грађана ће наставити да појачано контролише рад надлежних органа по питању остваривања гарантованих права грађана, посебно када су у питању рањиве категорије становништва, узимајући у обзир измењене услове живота које је наметнула пандемија вируса Ковид-19, нагласио је Пашалић.

Истраживање показује да су као најугроженија људска права у Србији у 2020. годину коју је обележила пандемија вируса Ковид-19 грађани Србије означили право на здравље, право на слободу кретења и слободу медија.