a

Грађани су се у 2018. години најчешће притуживали на повреде начела и принципа добре управе, посебно на повреде права на ефикасно поступање органа, док се трећина свих притужби односи на повреде економско-имовинских и социјално-културних права, рекла је данас генерална секретарка Заштитника грађана Оља Јовичић у Народној скупштини Републике Србије.

b_300_0_16777215_00_images_20190617OljaOdbor.jpegОна је, представљајући Редовни годишњи извештај Заштитника грађана за 2018. годину скупштинском Одбору за правосуђе, државну управу и локалну самоуправу, истакла, да извештај представља пресек стања о поштовању људских и мањинских права у поступању органа јавне власти у Србији према грађанима и документ о начину и резултатима рада ове независне контролне институције. Како је навела, Заштитнику грађана се током 2018. године обратило 9.120 грађана. Од 3.338 примљена предмета, рад је окончан на 2.346, а заједно са оним заосталим из претходних година који су узети у поступање, укупно је прошле године окончано 3.789 предмета. У току извештајне године Заштитник грађана је упутио 497 препорука органима јавне управе, од којих највећи број - 144, из области родне равноправности.

Одбор је прихватио извештај и заједно са Предлогом закључка поводом разматрања Редовног годишњег извештаја Заштитника грађана за 2018. годину, проследио Народној скупштини на разматрање.