a

b_280_0_16777215_00_images_stories_milos_krusevac.jpg

Електронским приступом Заштитнику грађана желимо да приближимо грађанима ову институцију: лакши приступ и непосреднији контакт са Стручном службом Заштитника грађана, изјавио је 29. јуна заменик Милош Јанковић на промоцији овог програма у библиотеци у Крушевцу.

Он је рекао да захваљујући локалној библиотеци, Библиотекарском друштву Србије као и локалној самоуправи овај пројекат може бити остварен. Истакао је значајан потез локалне власти да на последњој седници Скупштине града Крушевца поставио локалну заштитницу грађана, са којом очекује ефикасну сарадњу.

28. јун 2011.

b_280_0_16777215_00_images_stories_milos-_dimitrovgrad.jpgПредстављајући програм „Електронски приступ Заштитнику грађана“, 28. јуна 2011. године у локалној библиотеци у Димитровграду заменик заштитника грађана Милош Јанковић је истакао да овом приликом различите институције једног друштва заједно раде на остваривању једног циља, а то је унапређење права грађана. Уједно је изразио наду да ће се оваква сарадња са локалном самоуправом наставити, јер смисао свих органа власти у држави је поштовање и унапређење права грађана.

Како је рекао, подаци о броју притужби који стижу код Заштитник грађана показују неопходност овог програма у Димитровграду: Заштитнику грађана се током прошле године обратило преко 11 хиљада грађана, највише из Београда. Разлог томе је што су Београђани више информисани о својим правима, а такође имају и најлакши приступ овој институцији. Из овог округа је прошле године стигло свега 30 притужби, што значи да треба охрабрити мештане да се обрате Заштитнику грађана и траже своја права. Комуникација са Стручном службом Заштитника грађана из локалне библиотеке путем видео линка је непосреднија. Грађани ће добити помоћ од библиотекара, а притужбу ће моћи поднети на бугарском језику.

Васил Велчев, заменик председника општине је изразио задовољство што је Димитровград један од десет општина који су изабрани за овај програм и изразио спремност за даљу сарадњу са Заштитником грађана.
-----

23. јун 2011. године


b_280_0_16777215_00_images_stories_img_2455.jpg

Грађани Ужица и осталих места  у Златиборском округу моћи ће убудуће  да из ужичке Народне библиотеке, путем видео лика  да своје притужбе упућују  Заштитнику грађана. Без доласка у Београд или слања писама  они ће   електронским приступом моћи да комуницирају са правницима из Стручне службе Заштитника грађана.

Представљајући пројекат Електронски приступ заштитнику грађана реализован уз финансијску подршку Краљевине Норвешке, у десет градова и општина у Србији, заменик заштитника грађана за права лица лишених слободе Милош Јанковић рекао је јуче, на посећеној конференцији за штампу у Народној библиотеци у Ужицу,  да ће новим видом комуникације Заштитник грађана бити још ближи грађанима у заштити  и остваривању њиховим права пред органима управе и другим органима који врше јавна овлашћења а чији рад Заштитник грађана може да контролише.
У разговору са  представницима града Ужица и представницима  органа јавне власти Јанковић  је позвао представнике  локалне власти  на тешњу сарадњу  са Заштитником грађана  у циљу  унапређења права грађана и приближавања принципима добре управе. Он је скренуо пажњу да се грађани најчешће обраћају Заштитнику грађана  због  неблаговременог и неажурног  рада органа управе, који су дужни да поштују принципе добре управе.

У току боравака у Ужицу заменик заштитника грађана је разговарао и са представницима невладиних организација из Ужица.

Посебну пажњу јавности изазвало је једносатно гостовање Милоша Јанковића на  локалној телевизији ТВ5 у емисији Контакт која је емитована у живо и уз питања гледалаца.

Гостујући на телевизији заменик Заштитника грађана је најпре представио ужичким гледаоцима институцију Заштитника грађана, њено деловање и надлежности. Он је нагласио да се све више људи обраћа Заштитнику грађана- у прошлој години било је више од 11 хиљада обраћања- од којих је било највише из Београда: Успостављањем новог начина комуникације, надам се да ће се убудуће и грађани Златиборског округа од којих је у протеклом периоду упућено 189 притужби, више обраћати Заштитнику грађана. Грађани из овог дела Србије  највише су имали притужби  непоштовање  економских и социјалних права, грађанска и политичка права и права  грађана на добру управу. У оквиру социјалних и економских права највећи број притужби односио се на права из радног односа, право на заштиту имовине пензије, права из области здравствене заштите- рекао је Јанковић

e11